RSS

Politics

M-am abtinut de la a face comentarii in legatura cu noul guvern pentru a ma asigura ca parerea mea despre el nu e una data doar de prima impresie, vazand in fruntea tarii niste personaje care nu mi-au placut niciodata.

Daca cei de la PSD au avut o oarecare retinere in a trimite (cel putin de fatada) oamenii vechi si antipatici in ministere, PDL-ul, a fost lipsit de scrupule: Udrea, Videanu, Berceanu, Pogea, Blaga. Parca il si inteleg pe Stolojan, care pastrandu-si obiceiul de a se retrage cand nimeni nu se asteapta, nu cred ca ar fi putut sa colaboreze cu oameni cu personalitati atat de puternice ca si cei enumerati.

Vreau sa arat cateva actiuni ale noului guvern, pe care le gasesc perverse:

  • discutia despre salariile din concediul de maternitate, invocand cateva exceptii care sa socheze lumea(veniturile foarte mari ale unui notar);
  • discutia despre cumulul pensie-salariu, prezentand, la fel, exceptii care sa atraga masele de partea sa(a guvernului). Oamenii aia au platit 20-30-40 de ani pentru a primi pensia. Daca lucreaza acum, e pentru ca a fost nevoie de ei. Cred ca cel mai corect ar fi sa nu li se adauge la pensie perioada in care sunt si angajati. Dar sa impui unui medic, profesor, sau oricarui om cu experienta rara sa se retraga din activitate pentru a nu beneficia de venituri duble, mi se pare josnic. Oare in cine avem mai mare incredere, intr-un tanar stagiar sau intr-un om cu experienta de-o viata, recunoscuta si apreciata in multiple ocazii?(de acord ca sunt si multi crocodili care trebuie pensionati, dar daca este competenta un criteriu, atunci sa nu se tina cont de varsta!) Nici nu mai zic nimic de actori...
  • conferintele de presa in care este "prezentata" activitatea guvernului, intr-un mod destul de haiducesc, avand ca unic scop castigarea de capital politic. Sunt atacate tot felul de categorii sociale cu venituri mari, denigrate in fata multimii. Dar multimea aplauda si merge la culcare tot flamanda. De ce nu prezinta programul anticriza? 24 de ore pe zi ar tb sa prezinte solutii pentru relansarea economiei. De aici se va revigora tara asta, din taierea unor salarii sau prin programe economice?

Am si o speranta egoista: Boc e din Cluj. In mod normal ar trebui sa vedem niste finantari spectaculoase (cel putin pentru infrastructura) in anul acesta.

Darie

P.S. In pagina de prezentare a cabinetului guvernului poza Dnei Udrea lipseste. Unde era cand s-a desfasurat sedinta foto? La mol la şoping?

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

2 comentarii:

Dani spunea...

Mie mi se par la fel de jalnice si personajele PSD si cele PDL.
La faza cu pensie-salar, problema nu e cumulul lor, din puctul meu de vedere, ci faptul ca unele categorii ajung sa ia pensie la 40 de ani (si nu vorbesc de pensie de boala ci de angajati din ministerul apararii de exemplu). Mi se pare normal ca un om care a muncit si a contribuit la pensie pana la varsta de 65 (55) de ani sa beneficieze de aceasta si daca acel om vrea (are nevoie) sa castige mai mult, sa-l lasi sa munceasca si sa ia si salariul si pensia.
Din speranta egoista ca fiind Boc la cluj o sa fie bine cu PDL-ul, am votat si eu, dar cu cine votam acum la primarie? Nu prea stiu multe despre viitorul candidat Apostu, dar nu-mi inspira increderea pe care mi-o dadea Boc. Alternativa ar fi Nicoara, care pare mai capabil, dar el nu o sa fie sustinut de restul parghiilor (consiliu local, judetean, parlament, guvern) si am reveni la situatia de pe vremea lui Funar.

Alex spunea...

Nu stiu de ce, inca nu am gasit un argument solid pe care sa ma bazez, dar eu inca am incredere in actualul guvern. Poate ca imaginea buna a lui Boc in Cluj sa fie motivul, inca nu stiu.

...cu toate ca imi e scarba de o multime de personaje aflate in fruntea sau in echipa ministerelor.

Eu am o parere oarecum diferita fata de atat de mult comentata interzicere a cumularii salariului cu pensia.

Pensia o vad ca pe un drept ce il obtii odata cu implinirea unei varste (60-65 ani, nu stiu care e limita) si urmata de dorinta ta de a inceta munca. Dupa cat stiu eu, se depune o cerere de a intra in pensie. O vad ca un fel de demisie. Nu mi se pare normal ca sa-mi dau demisia, sa primesc pensia si sa continui apoi sa lucrez pe acelasi salariu (pt ca nu cred ca se diminueaza salariul daca ai statutul de pensionar).

Rationamentul de mai sus nu e valabil daca ai o pensie privata. Banii pe care ii dai la fondul de pensii private sunt ai tai. Ai control asupra lor. Poti specifica in contract: de la 50 de ani eu vreau sa primesc lunar x% din suma.

Problema e ca banii pe care parintii nostri i-au virat la stat nu sunt ai lor. Statul e administrator suprem, nu poti sa-i zici: "da-mi toti banii acum, ca ma descurc eu cat oi mai trai".

Categoriile sociale amintite ca avand de suferit au solutii pentru a depasi problema:
-profesorii: cred ca e valabil si pentru alte categorii, odata cu inaintarea in varsta se micsoreaza numarul de ore din "catedra". La varsta pensionarii ajung la un numar de 16 ore pe saptamana. Daca sanatatea le permite, mi se pare decent sa-i lasi sa lucreze dar fara cumul de pensie. (pensia e mai mica decat ultimul salariu)

-doctorii: au posibilitatea de a practica la clinici private

-actorii: pot lucra pe baza de contract (nr spectacole), ceva gen artisti care sustin concerte

Iata de ce nu vad un capat de tara in a nu se permite cumularea pensiei cu salariul (la stat. A se citi acelasi angajator)

Trimiteți un comentariu