RSS

Transfagarasan 2010

[update] tura detaliată aici

Week-endul trecut am decis impreuna cu inca 2 prieteni sa profitam de faptul ca a venit vara si ca Transfagarasanul este inca oficial inchis pana la 30 iunie. Am inceput urcarea din Cartisoara si dupa o pauza de fragute (asta e unul din avantajele bicicletei asupra masinii: poti observa bunatatile oferite de natura si poti sa opresti oricand sa le savurezi) am inceput sa ne minunam de peisaje.La Balea cascada Florin a insistat sa facem traseul pe jos pana la baza cascadei, o idee foarte buna avand in vedere ce oferea aceasta: Dupa inca cateva serpentine am iesit din padure in golul alpin unde ne asteptau alte curbe de 180 de grade. O senzatie ciudata a fost pedalatul printre peretii de zapada Inainte de a intra in "tunelul groazei" am mai privit o data spre Ardeal:
Tunelul de la Balea se numeste si tunelul groazei pentru ca are 887 de m (cel mai lung din tara) este neiluminat, neaerisit si un pic in curba astfel incat nu vezi "luminita de la capatul tunelului". Un fenomen interesant se petrece aici: majoritatea soferilor care intra in tunel simt nevoia sa claxoneze, desi la intrare este indicata interzicerea claxonatului.
In partea sudica este aproape la fel de spectaculosCascada CapraA doua zi am facut traseul in sens invers, traversand masivul de la sud la nord.
In final am vizitat muzeul satesc Badea Cartan - "ţăran român care a luptat pentru independenţa românilor din Transilvania, distribuind cărţi româneşti, aduse clandestin din România, la sate."
Mai multe detalii despre excursie in curand aici.

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

3 comentarii:

... imprastiat spunea...

super frumos; si eu ador sa fac chesti d'astea bafta maxima oameni buni

Costin Nitescu spunea...

L-ati facut PE TOT cu bicicleta?
Care a fost punctul de plecare?

Dani spunea...

Plecarea a fost din Cartisoara si sosirea la Piscul Negru. Vezi detaliile in link-ul cu update de la inceput.

Trimiteți un comentariu