RSS

Despre circulatie, drumuri, radare si accidente...

M-am gandit la un mic articol care sa bage putina "zanzanie" si sa aprinda putin blogu' pentru ca devenise cam lipsit de activitate...:P Sper sa fi reusit :D.
In ultima perioada, majoritatea emisiunilor de stiri de la televiziunile din Romanica isi incepeau programul de seara cu accidentele care au fost astazi prin tara.
Am auzit si am vazut tot felul de situatii ciudate in care multi oameni si-au pierdut viata pentru ca se grabeau sa ajunga acasa, sau erau prea smecheri si tineau neaparat sa arate asta. Daca povestesti in stanga si in dreapta principala scuza pe care o gasesc oamenii este lipsa drumurilor din Romania.
Intr-adevar nu avem drumuri, dar asta inseamna ca trebuie sa megem ca nebunii si sa ne urcam pe cei ce vin din fatza? De cele mai multe ori aceia o patesc, o familie cu 1-2-3 copii care circulau regulametar...O sa povestesc o mica "intamplare" in care am fost implicat. Pe data de 23 decembrie 2008 ma intorceam de la Cluj Napoca la Aiud. Era putina mazga pe jos si am condus mai prudent decat de obicei. Cand am ajuns in zona Dumbrava, aproape de Unirea, unde sunt mai multe curbe, la un moment dat, la iesirea dintr-o curba am ramas stupefiat, la aproximativ 100 m in fata mea era o masina in depasirea unui tir, bineinteles fara nici cea mai mica sansa sa poata trece de el...Am franat pana la 10 Km/h si am incaput cumva toti 3. Daca ajungeam cu 3 secunde mai tarziu in curba cine stie ce se putea intampla...Am avut un noroc chior, si va zic sincer ca pe moment nu mi-am mai simtit picioarele de emotie..Daca l-as fi prins atunci pe inconstient probabil l-as fi castrat...Cazuri ca asta mai mult sau mai putin grave se intampla mai tot timpul..

Ca si o simpla comparatie, tin minte ca, acum cativa ani cand am fost in USA, pe strazile din Chicago soferii cam respectau legea, pentru ca acolo politia are autoritate nu ca aici...Singurii care claxonau in trafic si erau grabiti, erau romanii..Va spun asta pentru ca am lucrat doua veri cu romani si i-am citit bine :D.

Ar trebui sa avem radare fixe pe drumurile din Romania?

Parerile difera foarte mult de la o persoana la alta. Multi sunt deranjati de prezenta radarelor fixe in localitati. De ce? De ce sa nu mergi cu 70 sau cu 50 Km / h in localitate daca asa ti se spune? De ce sa lovesti o baba sau un copil care din neatentie ajunge in mijlocul drumului dupa o minge sau ceva? Majoritatea cauta scuze si spun ca intarzie unde vor sa ajunga si asta ar fi motivul, dar de ce nu pleaca oare cu 15 minute mai devreme? In fine...
In ceea ce ma priveste, in localitatile unde nu sunt radare fixe, incerc sa respect pe cat se poate viteza regulamentara, dar sunt depasit de foarte multe ori de "personaje" care circula cu viteza foarte mare. Sunt acele personaje care nu respecta legea si din cauza carora sunt foarte multe accidente zi de zi. As lua ca exemplu orasul Cluj Napoca unde se circula cu o viteza foarte mare in special noaptea, pe anumite strazi chiar din centrul orasului.
Oare daca am avea radare fixe ar mai fi asa? Oare nu am avea mai putine accidente?
Intr-o dimineata am auzit la radio ca s-au pus niste radare pe o parte din strazile intens circulate din Cluj Napoca, si le-am dat vestea mai multor amici...Prima intrebare care mi s-a pus a fost "UNDE?" si "SA NI SE ZICA EXACT LOCATIA DACA LE-AU PUS...".. Am ramas putin surprins si am intrebat de ce? De ce trebuie sa stiu oare locatia? Daca circul cu viteza regulamentara nu am de ce sa ma temi...In fine...Putini dintre ei au fost de parere ca a fost bine ca s-au pus radare.

Daca ar fi dupa mine as monta aceste radare fixe in localitati si nu le-as face publica existenta, pentru ca de drumuri ducem intr-adevar lipsa, dar soferi iresponsabili avem mult prea multi..

De cocalarii care mergeau pe contrasens pentru ca erau prea smecheri sau pentru ca se grabeau nu mai amintesc deoarece sunt sigur ca stiti de ei si i-ati vazut cu totii. Romanul nu e fericit daca nu fenteaza legea.

Am scris numai atat, sa va mai las sa atingeti si voi alte subiecte picante.

Acum astept sa sara lumea cu atacurile frontale :D

Sicã

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

13 comentarii:

Dani spunea...

Intradevar sunt multi care nu respecta legea in cunostinta de cauza, dar sunt si multi care nu cunosc legea, si aici politia e de vina pentru cum a dat carnetul si scolile de soferi (instructorii) care nu-si fac treaba.
Referitor la radarele fixe, si eu sunt unul dintre aceia care au intrebat: UNDE? Pentru ca de multe ori radarele sunt puse in zone in care ai vizibilitate si in care traficul iti permite sa mergi cu mai mult decat limita in zona respectiva, sunt puse pentru a vana soferii (de ex. chiar la intrarea in localitati). Nu ma consider vitezoman, dar daca traficul, conditiile meteo si starea drumul imi permite sa merg cu 120, o sa ma duc cu 120 si nu cu 90 (vezi linia dreapta de la iesirea din Turda spre Aiud).

embevolter spunea...

Mie mi-e frica de multe ori in masina, in Romania, recunosc.
Cat mai multe radare as dori:)

Anonim spunea...

De acord cu Marius!

Pentru zonele unde drumul iti permite ar trebui sa se stabileasca regim special de viteza. Stiu ca in oras, se pot stabili zone cu maximum 70km/h. In plus cred ca ar fi o idee buna sa fie radare si in afara localitatilor: sa fim realisti, cat castigi daca sofezi ca un descreierat pe o distanta de 150-200 km? 15-20 de minute?

Pana la urma, in localitate, se poate merge cu 55-60km/h, iar distantele sunt oricum mici, asa ca in Cluj nu se justifica viteza exagerata.

Daca tot s-au dat exemple:
- acum cateva luni, nevasta-mea s-a taiat urat, am dus-o la urgenta pe clinicilor sa-i curete rana si sa-i faca o injectie cu anti-tetanos. Ei bine, mi-am primit cateva claxoane si injuraturi pentru ca am incetinit ca sa pot sa parchez pe partea dreapta, in fata spitalului. Am semnalizat din timp, etc, dar un incepator (ca si mine de altfel :D) n-avea loc sa goneasca prin oras. Era cu o pitzipoanca, intr-un logan albastru si bineinteles doar noi 2 pe drum. Cum a spus si Marius, mi-a venit sa-l castrez pe imbecibil, din pacate nu aveam timp, asa ca a scapat.

Cred ca ne lipseste civilizatia la volan, respectul fata de ceilalti soferi, ca sa nu mai vorbim despre cat de gentili suntem cu pietonii. Pana la urma, politia si scolile de soferi poarta o mare vina pentru chestiile astea.

Anonim spunea...

Parerea mea este ca politia ar trebui sa fie mai prezenta pentru a le taia avantul celor smecheri care depasesc pe unde ii taie capul si circula cu viteza mare pe toate stradutele.Ei ar trebui sa civilizeze soferii(taximetristii lu peste in special)insa pana cand o sa vad ceva rezultate o sa ies la pensie...daca o apuc:))

Alex spunea...

de acord cu radarele dar nu in totalitate. 50km/h e o viteza exagerat de mica uneori: exemplu Martinesti. De ce 50 ? La cele 4 benzi de circulatie 70 vi s-ar parea prea mult ? O masina decenta se opreste foarte repede de la 70 km/h. mai degraba as opta pentru o inspectie serioasa a hoiturilor de masini care circula pe sosele.

Am si exemple de masini a caror frana "prinde la a doua apasare" dar tot au trecut ITP.

De lipsa autostrazilor (unde nu mai treci prin sate si poti merge cu un 120-130 multumitor) nu are rost sa povestim.

Vinovati ?
1. cei care au construit 4 km de autostrada
2. politia : examenul de obtinere a unui carnet de conducere e mai usor decat probele de la sport din generala. Nu orice om trebuie sa fie sofer.
3. politia: neadaptarea restrictiilor la conditiile reale de circulatie. (am luat o amenda acum 3 ani pentru ca pe un drum drept cu 4 benzi era o restrictie de 30km/h - uitata de la renovarea drumului. Precizez ca restrictia este si azi in vigoare. O puteti observa pe drumul "ca-n palma" Tg Mures - Sighisoara)

Darie spunea...

Sunt de acord cu radarele acolo unde e nevoie de ele, respectiv zonele cu multe accidente, chiar si in afara localitatilor daca e cazul.

Radarele fixe, nu stiu din ce motive, apartin unor firme care castiga enorm de pe urma amenzilor, o parte doar ajungand catre stat, motiv din care nu sunt incantat de ele, fiind in mare parte un mecanism de facut bani.

Un sistem de monitorizare cu camere video a intersectiilor aglomerate si sanctionarea celor care incalca legea cred ca ar fi un lucru bun pentru fluidizarea traficului.

Din pacate politistii cinstiti nu autoritate datorita sefilor lor(care primesc telefoane de la soferii prinsi si apoi le ordona sa ii lase in pace), iar cei pe cei necinstiti nu ii ia nimeni la intebari.

Despre viteza...cred ca atata timp cat conduci responsabil poti depasi limita legala, pe care o consider orientativa, facuta mai ales pentru cei care nu au masura.

Ma bucur ca in ultimele luni am vazut masini parcate ilegal ridicate si roti blocate pentru cele de pe trotuar. Apropo de "parkingurile" nou construite: sunt incredibil de dificil de folosit, sa nu se laude nimeni cu ele!

Cip spunea...

Circulatia in RO?
Priviti aici, cine ar indrazni sa faca asa ceva in orice oras din Romania? Sa zicem, sa treci asa pe la sensul giratoriu din Marasti, Cluj.

http://www.youtube.com/watch?v=JnnGfSata28

Radare?
Radare mobile: Am luat pana acum 2 amenzi de viteza (78 si 83 km/h in localitate), si pot zice ca nu ma simt vinovat. De ce? In zonele respective (case rasfirate, acum padure, imediat 3 case) cred ca limita putea fi 70km/h. Intrebarea e de ce politia sta la panda in asemenea locuri? Sa nu mai zic cate TIR-uri am vazut mergand cu 80km/h in localitati sau 100 in afara. Nu cred ca vreun sofer TIR a luat vreodata amenda pt. viteza.

Radare fixe? Ascunse dupa semne de circulatie (trecere de pietoni, cutii telefonice sau de transformatoare). Si inca un caz ilar...de ce placutele de avertizare (de la intrarea in localitate) ca traficul e monitorizat sunt pictate cu vopsea NEreflectorizanta? Li s-a terminat unde am observat eu sau asa e modelul?

Totul tine de mentalitate si educatie intr-adevar. Viteza e relativa, depinde de fiecare om in parte, de multi factori.
Din pacate legea nu e pentru toti, stiu un caz de omor din culpa (alcoolemie) pe trecerea de pietoni, soldat fara puscarie...

Anonim spunea...

Se pare ca lumea gandeste destul de diferit si a iesit polemica asa cum speram...:D..
Si eu am incalcat regulile de circulatie si am mers cu viteza mai mare decat limita, recunosc...

Nu mi se pare in regula insa sa circuli cu viteza mare in localitati..
Cip 83 km/h e cam mult...fara suparare. Oricum noi doi ne-am mai contazis pe tema asta si o fost foarte fain:D...

Cu privire la radarele fixe ascunse in "INTERIORUL LOCALITATILOR" repet, parerea mea e ca este foarte bine sa fie asa.. Sa-i prinda pe toti, si daca legea zice ca ai limita de 70 sau 60 sau 50 si ai trecut de placuta cu intrarea in localitate cu mai mult...sa fii oprit si amendat.. De ce vrei sa furi? Respecta romane legea ca numa asa ajungi sa fii civilizat si sa-i respecti pe ceilalti..De ce sunetm tot timpu nemultumiti? Asta cu viteza legala e ca si la fotbal in tribune la meciurile cfr-ului "atatia antrenori cati specatatori"..."cati oameni atatea viteze legale maxime :D"

Milu, Darie ..ia aduceti-va aminte cum se circula in Chicago pe strazile din oras...toata lumea era calma si mergea incet. V-ati plans vreodata de limita de viteza? De ce nu erau radare fixe?(pentru ca nu era nevoie...lumea avea bun simt si respecta legea).

As pune radare fixe si inafara localitatilor in zonele cu vizibilitate redusa. Sunt convins ca accidentele s-ar injumatati si nu ar mai muri atatia oameni nevinovati..

O sa vedeti ca o sa termine autostrada si o sa fie plin de accidente si acolo...de ce? Din cauza mentalitatii si a faptului ca romanii nu sunt pregatiti sa circule pe asa ceva, neacordari de prioritate la 140 km/h etc..Va dati seama ce o sa iasa..

Marea majoritate nu stiu sa circule nici pe drumurile nationale.

Darie ziceai "Din pacate politistii cinstiti nu autoritate datorita sefilor lor"..Mai stii ceva de robocop din aiud? O fi oprit pe cine nu trebuia? De omul ala chiar se stia de frica.

Soferii de tir sunt un caz mai special Cip...si stii bine polemica nascuta vineri seara la o bere cu prietenul nostru comun :D..fain o fost mah:D. Putem detalia daca sunt interesati de acest subiect ..."Circulatia vazuta din ochii unui tirist si viceversa" ..:D

Astept polemici noi.

Spor


SICA

Darie spunea...

Pot sa fiu facut nelegiuit, dar tot o sa depasesc viteza legala acolo unde consider ca nu e nici o problema(drum liber, conditii bune de mers). Legile si sanctiunile sunt pentru cei iresponsabili.
Atata timp cat o sa profite de pe radarele fixe altcineva in afara de stat, nu pot fi de acord cu ele. Mai bine sa stea aia cu masinile cu radarul.

Dani spunea...

Referitor la circulatia de pe alte meleaguri: is state se circula cu viteza mica (20-30) si se punea radar langa scoli (in zilele cand erau copii la scoala), si in zonele rezidentilale. Nu am vazut radar pe autostrada.
Darie, ideea din spatele radarelor nu e profitul, sau amenda, e respectarea limitei de viteza.

Darie spunea...

Dau un link, si nu mai revin :D :

http://www.evz.ro/articole/detalii-articol/792559/Radare-ilegale-intre-Cluj-Napoca-si-Turda/

E dubioasa cat se poate treaba cu radarele fixe.

Dani spunea...

Si eu am zis in primul comment ca nu sunt de acord cu radarele puse pentru a vana soferii (cum e cazul catorva dintre cele instalate de catre CODEC). Nu conteaza unde merg banii de amenda. Poate ca primariile din satele respective nu aveau bani sa implementeze sistemul si de aia au ales parteneriatul, numai ca amplasarea radarelor ar trebui schimbata.
Sunt de acord cu radarele (fixe sau mobile) puse cu cap, in locuri unde se justifica limitarea excesiva a vitezei (in jurul scolilor de exemplu).

Anonim spunea...

Ar trebui inchisi nenorocitii precum asta

http://anchete.realitatea.net/liber-la-accident_335577.html

Trimiteți un comentariu