RSS

Eu cu cine votez?

Ca om care apreciaza sacrificiul generatiei din ’89, duminica 30 noiembrie 2008, o sa ma duc la vot. Imediat vine intrebarea din titlu, acum ca a intrat si sistemul de vot „uninominal”: cu cine votez? Pana acum aveam un criteriu foarte bine definit dupa care alegeam cu cine sa votez – sa nu fie pe lista de partid - adica sa fie independent. Ma gandeam ca acum o sa fie mult mai grea alegerea pentru ca nu o sa mai se ascunda nimeni in spatele siglei si a ierarhiei din partid.

Am intrat pe unul din site-urile cu listele de colegii uninominale si am fost neplacut surprins de faptul ca au disparut candidatii independenti (in colegiul meu, cel putin, sunt numai candidati din partea partidelor) si in felul acesta am ajuns in situatia de a nu avea cu cine sa votez pentru deputati. Daca la senat e un pic mai bine, am impresia ca la deputati nu au fost destui oameni capabili pentru a candida si asta ma duce la concluzia ca is prea multe locuri de deputati (dar asta e alta discutie).

La deputati am 4 candidati apartinand la 4 sau mai multe paride: optiunea 1 e in momentul de fata deputat si a facut in ultimii 2 ani, printre altele, aproximativ 3.5 milioane de euro, optiunea 2 e liderul unui partid care candideaza din partea altui partid (de diferentele de doctrine nu mai vorbesc, nici de programul care cuprinde printre altele: Locuri de munca bine platite si Respectul si transparenta bancilor. Optiunile 3 si 4 nu exista pentru mine din 2 pucte de vedere: partidele lor imi sunt total antipatice (datorita liderilor de partid) si la o cautare a numelor acestor 2 candidati pe google nu gasesc decat informatia ca ei(ele) candideaza pentru Camera deputatilor, informatie care nu ma convinge sa le dau votul meu.

La voi in colegiu cum e? Am incercat sa nu dau nume de candidati sau partide pentru a nu influenta decizia voastra de duminica.

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

23 comentarii:

Cip spunea...

Din pacate...dupa 19 ani de la sacrificiul din 89 ce avem?
Dreptul de vot imi este ingradit, fiind obligat sa votez in localitatea de domiciliu, pentru alegeri parlamentare ?!?! Poate trebuiau sa se gandeasca la infrastructura necesara inaintea adoptarii votului uninominal... Sau asta a fost interesul? Sa nu poata vota cei plecati de pe meleagurile natale? (studentii, soferii profesionisti, etc...) practic cei din mediul urban (90% din cei ce nu vor putea vota).
Mi-e sila de toata campania...mi-e sila de campania eicuei, noicuvoi... cica unii sunt vinovati de criza economica =))
De aceea, nu ma voi obosi sa votez...nici macar la prezidentiale.

embevolter spunea...

Pe asta o am de la tine si e buna de consultat.
http://www.catavencu.ro/lista.htm.
Eu nu ma feresc sa dau nume - deci ma feresc ca de dracu cand vine vorba de PRM,PNG,PSD/PC. In rest am de ales intre unul patat rau - William Branza , Petre Roman si umbra lui - Zamfir Daniel Catalin, respectiv Badea Viorel Riceard (acuzat si el de devalizare).
E tare greu.

Jumpy spunea...

Pana acum cativa ani am tot votat si am tot ales fel si fel de specimene. Astazi refuz sa imi mai pierd 10 minute din viata pentru a merge la vot, sa cobor si sa urc 4 etaje, sau in cel mai rau caz sa merg pana la Aiud pentru atat. Ma intreb ce au facut ei pentru mine ca sa merite sa ma obosesc sa ii votez?

De fapt au facut..5 locuri de parcare in fata blocului pentru 20 de masini, locuri de parcare la servici la 9 roni pe zi..:d, "drumuri bune", "autostrazi", au scumpit toate cele de zi cu zi, au gestionat asa bine economia incat euro a crescut de la 3.3 la 4 in mai putin de 1 an.

Ca o paranteza, si nu cred ca sunt singurul in situatia asta, mi-am luat o masina pentru care am platit o suma enorma taxa de nush ce(poluare - mediu - poluare - prima inmatrculare - etc; nici ei nu stiu inka ce fel de taxa e)...Normal ca atunci cand a trebuit sa recuperez o parte din ea tot eu a trebuit sa ma lupt cu sistemu' si birocratia, mi-am luat zile de concediu si am umblat ca fraieru pe ruta cluj - aiud - alba si invers sa fac fel si fel de dosare. Nu ca nu ar fi avut deja tot ce le trebuia.

Pe de alta parte, de fiecare data, in campanie electorala, noi cetatenii suntem cei mai importanti, suntem imbatati cu apa chioara, primim cate un slap inainte si unul dupa alegeri daca iese cine trebe.

Prefer duminica sa stau intins pe pat cu o bere langa mine si niste seminte, sa privesc Manchester City cu United si Chelsea cu Arsenal, sa ies in oras cu gagica decat sa aleg intre jiji, bunicuta, ouale lu' nastase sau nesimtitu de tariceanu,4 pentru o viata mai buna cica...

E sinistru oameni buni, e negru viitoru'...Vezi autoritatea justitiei in fata smecherului de zi cu zi, care, fiind tata mare deputat sau senator cam face ce vrea el... - > http://www.realitatea.net/video_542451_un-sofer-constantean-ia-peste-picior-un-politist-in-loc-sa-i-prezinte-actele---vezi-video_397091.html

Spor la vot

Darie spunea...

Sacrificiul celor din 89 a fost facut pentru a scapa de un sistem totalitar. Incercarea de a emotiona lumea prin invocarea acelor evenimente are menirea de a distrage atentia de la esenta problemei: calitatea foarte slaba a candidatilor actuali. Sa nu ne imaginam ca nu au avut oameni mai buni. Prezenta unor anonimi in cursa electorala a fost dorita de catre partidele politice, care si-au impartit colegiile electorale, asa incat greii fiecarui partid sa poata accede in functie. Se poate demonstra usor ca in fiecare colegiu exista maximum 2 cadidati mai puternici, restul fiind outsideri din start. De altfel acesti outsideri nici nu au facut campanie electorala. Cu greu se regasesc in afise sau in presa.
Pe de alta parte, accesul la vot a fost ingreunat, nu ingradit. Nu prin aceasta restrictie de a vota in localitatea de domiciliu, lucru normal, ci prin neintroducerea votului prin corespondenta, care se impunea ca masura absolut necesara.
Eu am norocul sa am de unde alege, dar pentru cei care sunt nehotarati, indemnul meu este: daca nu va place candidatul "celebru" al colegiului vostru, nu votati in necunostinta de cauza, mai bine nu mergeti la vot.

Jumpy spunea...

Ar mai fi ceva...am gasit acum un articol..

http://www.hotnews.ro/stiri-opinii-5175468-tigara-dinainte-votul-dupa-voi-sta-alegeri-acasa.htm

Alex spunea...

scarba si lehamitea ce o am fata de politicieni e de nedescris. Nu are rost sa ma apuc sa insir hotiile produse de canditati, de cioara vopsita prezentata in asa zisele emisiuni electorale, de cum se fura in sectiile de votare, urna mobila... e un jeg imens.

Parca pe masura ce inaintam in varsta ne scarbim si mai tare...am tot cautat in adancul gandirii mele un motiv sa ma faca sa ma duc la vot si singurul pe care l-am gasit vine dintr-un compromis: sa-mi fie bine mie si comunitatii in care traiesc. Asta s-ar traduce prin a avea la guvernare partidul din care face parte primarul ales in orasul in care imi petrec zilele. E o gandire ingusta si egoista, dar alt motiv nu am gasit.

Darie spunea...

Jumpy, niciodata un parlamentar nu va face ceva expre pentru tine. Locurile de parcare tin cel mult de administratia locala. Blocul in care locuiesti e construit inainte de 90. Cel mult primaria putea sa faca un parking undeva in apropiere. Cladirea in care lucrezi e construita recent, si ar fi trebuit sa prevada locuri de parcare suficiente. Nu au de a face deci parlamentarii. Faptul ca a crescut euro se datoreaza contextului international. In capitalism statul nu gestioneaza economia, ci ofera contextul legislativ in care sa se dezvolte(aici sunt probleme, de acord). Faptul ca deocamdata bancile noastre nu au fost in pericol dovedeste o buna gestiune a reglementarilor bancare din partea BNR-ului. Preturile nu le creste statul, ci comerciantii, care sunt sigur ca o sa se arda cat de repede daca nu constientizeaza pericolul ce ii paste.
In rest sunt de acord cu parerile despre taxa auto, promisiunile aberante din campanie si cu privitul meciului sau iesitul in oras.

embevolter spunea...

Problema e ca daca nu alegem, e posibil sa ne reprezinte pesedeii, vadimii, becalii si william branza. Eu unul n-am gasit niciun candidat "curat" pe listele mele dar cu siguranta unii sunt mai rai decat altii. Cu toata sila (pe care v-o impartasesc), o sa depun cate eforturi pot pt a gasi cel mai nepatat candidat. E foarte greu, stiu, dar nu as putea suporta gandul ca sute de oameni voteaza Vadim in timp ce eu ma revolt ramanand pasiv.
E atitudinea mea, dar inteleg sastiseala generala.

Dani spunea...

@Darie: Ce rezolvam daca nu votam? O sa aleaga baba Floare pentru mine pe Iliescu sau pe Marko Bela care considera sarbatoarea de 1 decembrie "70 de ani de agonie". Nu, multumesc! Eu sunt de parere ca daca actuali demnitari nu ne-au satisfacut, acestia trebuie schimbati.
@Cip: CFR-ul e gratis in week-end pentru a putea merge sa votezi.
@eMBe: Ce ne facem cu aia care nu is pe lista catavencu?
@jumpy: Tocmai de asta trebuie sa mergem la vot, ca sa-i schimbam pe cei care nu au facut nimic pentru noi.

Jumpy spunea...

Darie - Normal ca nu va face pentru mine ca doar nu-i prost. EU si tu si restul suntem doar curvele lui o data la 4 ani, ca apoi il doare in cocosel de noi.
Si daca nu va face ceva pentru mine, cetateanul de rand care ad 7 leipe litrul de ulei, etc..., eu de ce sa fac pentru el? Parcarea de care vorbesc nu tine de cladire. Si chiar daca mi-as face abonament nu o sa am loc pentru ca e pera mica pentru cata lume este. Blocul in care locuiesc are in zona o grupare de vreo 20 de garaje construite pe domeniul public si unde s-ar putea sa se faca pe putin un numar dublu de parcari.
Nu ma asetpt sa imi dati dreptate dar asta e punctul meu de vedere.

Cum poti tu domnle' boc sa scoti la licitatie locuri de parcare cand nu poti sa le asiguri la toti lucrul asta?...Ma leg de boc "care e ales local" pentru ca ashchia nu sare departe de trunchi... cum este el, asa is si restu. Ce am dat aici is niste exemple. Daca vine unu si imi loveste masina pentru ca i-am ocupat locu de parcare nu vine boc sau justitia sa ma despagubeasca, ci platesc io ca fraieru daca nu am casco.

Oricum ma astept in viitor ca alesii locali sa ceara taxa pe aerul respirat, ca sa isi mareasca beneficiile de pe mine si tine si restu'.

O zi buna.

Jumpy spunea...

Dani - Cu cine sa-l schimb tata? Cu cine? Cum are tupeu' un nenorocit sa ma roage sa-l votez cand ma fura 24h din 24? Eu nu vreau sa fiu curva nimanui:D...nu - mi place ;)


Votati fratilor, EU REFUZ :D

Dani spunea...

Pai de aia am pus si eu intrebarea din titlu. Ca sa vad care is optiunile de la voi din colegiu. Ar trebui sa ai cel putin 4 optiuni pentru senat si 4 pentru deputati, foarte posibil sa fie toti patati, dar aici intervine algoritmul lui eMBe: cel mai putin patat sau macar sa nu fie actualmente parlamentar (daca celelalte criterii cad)

Jumpy spunea...

Il pun pe altu pentru ca peste 4 ani sa vii sa ma intrebi iar "Eu cu cine votez?:D". Unde crezi ca ajungi asa. Crezi ca vei gasi justiarul perfect?. Eu zic sa-l votam cu totii pe Chuck Norris.

:D

Anonim spunea...

eu nu merg.. ca n-are nici un rost.. oricum toti is bat joc de ei si de noi.. toata tara asta e o bataie de joc.. pacat de omaneii din ea.. si nici macar de aia de toti.. suntem inca departe de ce ar trebui sa fim.. sa nu mai zic de ce credem ca suntem ca e o discrepanta si mai mare..
cat pesimism..??! cat adevar..??!
Bogdan..

Anonim spunea...

Am urmarit cu interes topicul acesta. Sunt la serviciu, ma fac ca lucru, asa ca nu pot scrie prea multe.

Totusi, pe moment, vreau sa va informez ca puteti vota oriunde cu minoritatile nationale, cu alte cuvinte un candidat al unei minoritati nationale, apare pe listele tuturor colegiilor din tara.

Poate gasiti pe acolo un candidat care sa va faca o impresie buna. Voi nu ati vrut sa dati nume, sunteti "politicaly correct", sau cum se scrie, insa eu va trimit un link care poate va intereseaza: http://www.pambuccian.ro/despre.html

Darie spunea...

Site interesant: http://www.testvot.eu/
Completezi un chestionar si in functie de raspunsurile date iti indica de ce partid esti mai apropiat in gandire. Cel putin teoretic...Eu sunt PRM-ist la capitolul politicii imigratiei:D

Cip spunea...

Eu sunt UDMR-ist :D

Dani spunea...

Multumesc Anonimului pentru informatie. Sper sa-l gasesc pe Pambuccian si pe buletinul meu de vot. Il stiu de mai demult pentru ceea ce a facut pentru sectorul IT si o sa-i dau votul meu.
Interesant site-ul Darie, dar cred ca nu functioneaza bine. Mie mi-a iesit UDMR-ist la domeniul Proprietate si PSD-ist la educatie si protectie sociala.

embevolter spunea...

Si eu il votez pe Pambuccian. Citeam recent raspunsurile cititorilor pe hotnews.ro. Cred ca merita sa fie in parlament.
http://www.hotnews.ro/stiri-esential-5161871-varujan-pambuccian-fost-direct-cititorii-hotnews-pentru-dezbatere-privind-sectorul-din-romania.htm

Alex spunea...

super tare nenea Pambuccian. Bravo fratilor ! Vorba binecunoscuta: "m-ati scos din foame" se aplica de minune :) Acum ca am cu cine vota la deputati, cum fac cu senatorii ? e vreun varujan si pe aici ?

Alex spunea...

scuzati entuziasmul din mesajul anterior :) abia acum m-am documentat mai serios in legatura cu regulile de votare: colegii, candidati, impartiri bla bla. La senatori nu exista "outsideri" gen pambuccian.

Oricum in colegiul pt senatori MSS01 unde voi vota si eu candideaza Frunda György...care va obtine >50% deci pana la urma votul meu nu va fi uninominal ci va merge in tolba mare a redistribuirii. Care va sa zica va fi un vot pentru un partid sau altul.

Dani spunea...

Se pare ca domnul Pambuccian va intra in si in noul parlament. Uniuniea Armenilor din Romania a luat pana in prezent 12787 de voturi (avea nevoie de 7000).
Felicitari!

Cip spunea...

Am un mare regret dupa alegerile astea...
In Maramures, berbecalul cu oile lui au obtinut 5024 voturi... s-a scrantit lumea

Trimiteți un comentariu