RSS

Soferi de duminica

Am avut impulsul sa scriu articolul asta de vreo 2 ori pana acum, dar numai azi am fost suficient de stimulat ca sa o pot face.

Fragment din trafic:

"Un claxon puternic mi-a rasunat in timpane. Oprisem sa dau prioritate unui autobuz care semnaliza sa iese din statie. Claxonul era al unu "jep" al carui sofer era absolut oripilat de gestul meu. Gesticula nervos si injura. Evident, nu m-am putut abtine si am intarziat plecarea cu vreo 10 secunde, ca sa aiba timp sa se calmeze, lucru ce l-a dus aproape de pragul nebuniei. Apoi a depasit la fel de nervos(cred ca nu au fost suficiente cele 10 secunde de stationare) si cand a ajuns intr-un drept a mai gesticulat cate ceva, impreuna cu pasagerii, eu raspunzand la fel de "politicos"."

Personajul conducator auto al "jep"-ului nu e un sofer obisnuit. E sofer de duminca. Era un baiat de maxim 20 de ani, iar ceilalti pasageri tot tineri, imbracati frumos(cred ca mergeau la o nunta). Probabil a primit masina parintilor si acum le arata celorlalti cum merge.

Cu toate ca in weekend e mai putin aglomerat orasul, mie mi se pare mult mai periculos decat in timpul saptamanii. Si pun asta pe seama soferilor de duminica, oameni care din diverse motive nu conduc in rest si nu mai au deprinderile normale pentru aceasta activitate si/sau au uitat buna parte din regulile de circulatie.

Pe langa tinerii iesiti cu masina parintilor, mai incadrez aici domnisoare timide care invata sa conduca, batrani care au uitat sa conduca si nu isi dau seama de asta, soferi care au consumat alcool la iarba verde.

Dintre obiceiurile lor cele mai curente se remarca: condusul foarte incet pe banda 2, nesemnalizare la schimbarea benzilor sau a directiei, neasigurare in oglinda la schimbarea benzii, nerespectarea indicatoarelor din intersectii, condus cu viteza foarte mare+ depasiri spectaculoase.

Concluzia? Soferi de saptamana, nu conduceti duminica!

O saptamana excelenta tuturor!

Darie

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

8 comentarii:

Dan S. spunea...

Eu nu-i simt pe acesti soferi de duminca. Nu zic ca nu exista, insa se pierd in 'trafic'.
Si am un sfat pentru tine: grija cu gesturile 'politicoase'. Nu stii peste ce Covei, Tepes dai. Totul e sa 'te tina' :)
Eu am fost urmarit in trafic de smecheri (mai mici, e drept), chiar s-au dat jos la semafor cu intentia de 'a face' scandal. Noroc ca se facuse verde :) Exemplu!

Dani spunea...

Eu am intalnit unul din acei batrani care au uitat sa conduca in dimineata asta pe Calea Turzii, la bordul unu bolid Fiat Seicento. Cred ca a iesit ieri in trafic si a uitat cum sa ajunga acasa. Simptome - condus foarte incet (pe banda 1 de data asta), semnalizat dreapta fara sa vireze sau sa opreasca, virat dreapta fara sa semnalizeze.

Florin L spunea...

Post-ul tău îmi aduce aminte de o discuţie pe care o aveam în 11 septembrie cu Dani şi Cristi M.. Concluzia noastră era dedusa printr-o categorisire puţin diferita a claselor de şoferi. Noi am identificat o clasa de şoferi (destul de mare) care suferă de afecţiuni psihice grave. Clasa asta de şoferi cred ca e cea mai periculoasa şi în plus ii întâlneşti zilnic pe toate categoriile de drumuri.

embevolter spunea...

Darie&Dani, lasati mai varstnicii si incepatorii sa conduca lent, nu va grabiti atata ca doar aveti guerilla:). Aia cu afectiuni maniaco-grandomane nu trebuie provocati, ca se alimentateaza din asta si de obicei n-au mama sau tata. Nu-mi place ce se subintelege la Dan - daca 'te tine' esti tare. In iarna, voia o trupa din asta de puberi sa treaca pe rosu cand traversam o trecere de pietoni si fiindca mi-a scapat reflexul de a le ridica nervos mana in semn de 'hohoho-ca-eu-trec-acum', m-au injurat si amenintat ca niste mitocani ce erau. Daca 'ma tinea', ma duceam si le-o trageam in freza?

Eu am impresia ca vorbiti atata despre condus fiindca, in traficul atat de ridicol din Romania, soferii pot deveni usor actori principali (sau secundari, tot aia e) in filme proaste cu batrani idioti si imberbi mitocani. Recomand activitati mai relaxante drept antidot: concentrati-va la 'ritmul' guerilla, ascultati audiobookul celebru a lui Djuvara sau gasiti femei care sa va sopteasca povestiri erotice de pe scaunul din spate. Aaaah, ok, cred ca m-am infierbantat prea tare cu argumentatia. Dar suna mai bine, nu ?

Dani spunea...

eMBe, jos palaria, ai dreptate. De acum nu o sa mai enervez cand se urca soferii cu masina peste mine, biciclistul si o sa circul numai pe pista de bicicleta/trotuar.

embevolter spunea...

Bun, pe bicicleta o fi greu, dar vorbeam despre automobile. Biciclisti, luptati pentru drepturi mai multe. Si daca se urca soferii peste voi, deocamdata da, e mai bine pe trotuar.

Dan S. spunea...

Nu esti tare daca 'te tine'. Era vorba de consecinte.
"Daca 'ma tinea', ma duceam si le-o trageam in freza? " Nu, dar faceai fata unui atac dur.
Daca te-a tinut sa areti degetul, inseamna ca 'te tine' sa rezisti unei eventuale ofensive cocolaresti.
Numai bine!

embevolter spunea...

Nu cred ca 'ma tinea' de fapt:) A fost un reflex, pe care n-as vrea sa-l repet in aceeasi situatie fiindca nu avea sens in cazul asta.
Bun, am inteles ca ai vrut sa spui altceva. Tot ce voiam sa spun e ca teribilistii despre care vorbim viseaza la situatiile in care iti arata ca sunt cei mai teribili.

Trimiteți un comentariu