Am citit un articol al "cercetatorilor americani" ce prezinta o situatie a mall-urilor din SUA in aceasta perioada, unele fiind gata sa isi inchida poarta, altele functionand fara probleme.
Exprim aici o problema la care m-am gandit de mult. Sunt sau nu mall-urile romanesti profitabile? In ultimii ani s-au deschis in mai toate orasele mari unul sau mai multe. Cu toate ca acum lucrurile nu merg grozav nicaieri, noi proiecte de acest fel sunt lansate.
Cine sunt cei care fac mall-urile sa supravietuiasca? Sunt romanii interesati sa isi cumpere haine, parfumuri, pantofi de firma in asa masura incat din salariul mediu net de 1300 lei lunar sa aloce o pondere atat de mare pentru cumparaturi in aceste magazine? Sau cei cu salarii mult peste medie cumpara mult, incat sa compenseze absenta celor mai saraci?
Ca si prezenta, atat saracii cat si bogatii se plimba prin mall. Chiar daca mananca doar o inghetata, dupa-amiaza la mall a ajuns sa intre in obisnuinta multora, insa socializarea nu e suficienta pentru a le face profitabile.
Astept opinii, poate e cineva mai in tema.
6 comentarii:
'Orice amarat are macar un telefon, macar o haina de firma, macar ceva sa fie'n ton'.
Romanul e snob, asa ca mall-urile sunt profitabile. Multi strang cureaua toata saptamana, ca in weekend sa mearga la mall, ca asa e trendy.
In plus, romanii sunt mari fomisti, prin urmare magazinele gen carrefour, auchan, etc sunt mai tot timpul pline. Fie criza cat de grea, tot mai bine trece cu stomacul plin. Iar actiunea de tip 'food shooping' devine putin exagerata si excesiva, datorita vorbei la romani: sa fie!
(vezi a 2-a zi la urgente dupa evenimente gen paste, craciun, etc).
Una peste alta, sunt multe magazine prin mall-uri care o sa cada, din cauza preturilor excesiv de mari. Nu si cele care practica preturi rezonabile (gen zara :) .)
In concluzie, eu zic ca sunt profitabile. Cu siguranta profitul lor o sa scada, insa nu indeajuns incat sa falimenteze.
Numai bine
e un trend si cu mall-urile astea. vara mergi ca e aer conditionat, iarna ca te plictisesti in casa si e grig afara. mergi ca esti curios. chiar daca doar te plimbi tot mai iei ceva, un sapun, o cana, ceva, un scaun, e mai usor sa mergi la mall decat sa bati orasul. deci e si util. ieri, o batranica la McDonalds: aveti inghetata? Da. Cat costa? 1.5, 4, 6. Lei? da. adica un leu si 5 bani? da. dati-mi una. face tipa inghetata si batranica mai intreaba sa se convinga: adica atatia un leu? Da. multumesc. toata lumea merge la mall
Eu zic ca sunt profitabile (daca n-ar fi s-ar inchide). Firmele care au adaos mare dar marfa "de firma" (gen lacoste) probail vand o soseta si traiesc o saptamana, celelate cu preturi rezonabile vand constant, auchan/carrefour sunt sigur profitabile, la food court se mananca la preturi foarte mari avand in vedere calitatea si ce se ofera deci din nou profit. Celelalte magazine care nu se incadreaza aici o sa faca loc altora.
Romanii cumpara haine, pantofi si parfumuri de firma pentru ca nu au o personalitate destul de bine conturata, iar firmele astea ii ajuta. De exemplu D&G - majoritatea care poarta se cred Adi Mutu.
Argumentele prezentate mai sus se leaga in mare parte de 'fitze' si atribuie succesul acestor mall-uri pitipoancelor si cocalarilor. Eu sunt de parere ca nu sunt singurii care cumpara de acolo.
In primul rand, majoritatea magazinelor serioase s-au mutat in mall si nu mai au sedii in oras, iar daca vrei sa cumperi mancare/bautura pt 2-3 zile cred ca iesi mai bine. Un simplu exemplu, suc 'natural' la Pfanner e 9 RON in Auchan si 12 RON la alimentara BlueStars de la mine din cartier. Imi scot biletul de troleu numai cu sucul.
O alta problema e ca nu gasesc produse Zuzu in alimentarile din zona, iar daca vreau produse panificate proaspete ... la fel, nici o sansa. In schimb la mall gasesc produse proaspete inclusiv dupa-masa.
Cu hainele e asemanator: nu gasesc ce imi place decat in second-uri sau la Adidas de exemplu, care s-a mutat in mall de anul trecut sau de doi ani.
Sa nu mai zic despre faptul ca mananc aproape saptamanal in mall, mancare calda, clatite si asa mai departe.
Cu toate astea sunt impotriva mall-urilor, desi asta e o cu totul alta discutie :)
Momentan, cel putin pentru mine, e o solutie acceptabila.
Si eu merg la Auchan sau la masa la mall si nu am dubii ca magazinele astea cu consum intens si de stricta necesitate sunt profitabile(parca nici nu pot zice ca daca am fost la Auchan am fost la mall). Ma intriga existenta mai multor parfumerii in locatii apropiate, magazinele gen Lacoste, Benetton, Columbia etc, care sunt mai tot timpul goale, au preturi prohibitive si continua sa functioneze. Ma enerveaza ca au preturi cu poate 50% mai mari decat in strainatate.
Imi pare rau de cinema-urile din oras, care sunt pe moarte, dar conditiile nu se compara cu cele de la malluri. N-au decat sa se remarce si ele. Poate daca ar fi mai multe TIFF-uri pe an.:P
@ anonim1: foarte tare faza cu batranica la Mcdonalds, tot respectul pt curiozitatea ei.
darie,
batranica era mirata cat de putin costa si parca ii parea rau ca pana acum n-a incercat sa cumpere din acel loc.
ai vazut scandalul de la supermaketuri, cu mancare aexpirata. eu am un fix, prima data ma uit la termenul de valabilitate. la raionul lactate caut in spate, ca acolo sunt puse produsele proaspete, un mic truc pentru cumparatori, vezi lactate Zz. oricum se vand repede, dar sunt smecheri, pun in spate cand baga marfa
elena u.
Trimiteți un comentariu